Фрази підтримки, коли  дитина плаче

 

Плакати можна у будь-якому віці та людям будь-якої статі. У дитинстві ми більш вразливі та розслаблені щодо вимог суспільства. Діти плачуть, по емоційно переживають образу, тривогу, страх, біль тощо. Деякі дорослі, бачучи таку дитину, можуть розгубитися, розізлитися, бути втомленими й вже себе не контролбвати тощо. 

Фрази, які НЕ можна використовувати:

❌«Ти плачеш, як маленька дитина!» «Ти що маленький?» «Ти вже великий (дорослий) хлопчик (дівчинка), тому не плач»

❌«Якщо будеш плакати, то підеш в іншу кімнату!»

❌Не доцільно повторювати кілька разів запитання «Що трапилось? Чому ти плачеш?», якщо дитина не відповідає.

 

Натомість, які  кі дії і фрази можна використовувати, щоб підтримати дитину?

✅«Ти сьогодні так гірко плачеш, мабуть, тобі дуже важко»;

✅«Інколи, коли ти плачеш, то тобі стає легше»;

✅«Багато людей інколи плачуть, навіть дорослі»;

✅«Я буду поруч з тобою і постараюсь допомогти тобі знайти спосіб заспокоїтися і втішитись»;

✅Можна використовувати фізичний контакт, обійми, поглажування (якщо це Ваша дитина);

✅Підтримання зорового контакту (тримайте під контролем вираз власного обличчя);

✅Інколи може допомогти зміна місця перебування. Можна запропонувати теплий напій.


Інформаційні матеріали

від системи безоплатної правової допомоги для постраждалих від сексуального насильства під час війни та домашнього насильства

 

Щоб ознайомитися з цими матеріалами, перейдіть за посиланням, натиснувши на кнопку нижче:

 Інформація

про функціонування Єдиного веб-порталу цифрової освіти

"Дія. Цифрова освіта"

Дія, освітні продукти.pdf
Adobe Acrobat Document 162.5 KB

Інформація щодо проєктів "МРІЯ" StopRussiaChannel MRIYA


Пам'ятка шодо дій у разі радіаційної небезпеки

 

Пам'ятка.PDF
Adobe Acrobat Document 1.0 MB

З метою попередження випадків травмування цивільного населення через небезпечне поводження з вибухонебезпечними предметами

 

пропонуємо відеоматеріал, який можна завантажити за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1CXKYZpSg7z9rkcIq3DLOu05Hzs00Rufp/view?u sp=sharing 

 

Правила поводження з вибухонебезпечними предметами

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов вибухати.

До вибухонебезпечних предметів належать:

• вибухові речовини - хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.

• боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника. До боєприпасів належать:

- бойові частки ракет;

- авіаційні бомби;

- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);

 

- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);

- ручні гранати;

- стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо);

• піротехнічні засоби:

- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);

- вибухові пакети;

- петарди;

• ракети (освітлювальні, сигнальні);

- гранати;

- димові шашки.

• саморобні вибухові пристрої - пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:

- саморобні міни-пастки;

- міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою заборонено:

- наближатися до предмета;

- пересувати його або брати до рук;

- розряджати, кидати, вдаряти по ньому;

- розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;

- приносити предмет додому, у заклад освіти.

Необхідно негайно повідомити поліцію або дорослих про знахідку!

Під час прогулянок необхідно ретельно дивитись під ноги та навколо себе, особливо у парку, лісі, біля водойм тощо.

Практично всі вибухові речовини чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності.

Слід пам'ятати, що розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робі!

Злочинці зазвичай поміщають вибуховонебезпечні предмети у звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях.

Відомі випадки застосування їх у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.

Тому бездоглядні предмети на території або в приміщенні закладу освіти, в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі тощо вимагають особливої уваги.

Є декілька ознак, що дозволяють припустити, що маємо справу з вибуховим пристроєм.

Слід звертати увагу на:

- припарковані біля будівель дитячих садків автомашини, власники яких невідомі або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль давно непорушно припаркований;

- наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;

- звуки, що лунають від предмета (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;

- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);

- наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.

У разі знаходження підозрілого предмета потрібно негайно повідомити про знахідку керівника закладу, працівників поліції чи службу з надзвичайних ситуацій!

У разі знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

1. Негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту;

2. Не підходити до предмета, не торкатися і не пересувати його, не допускати до знахідки інших людей;

3. Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмета.

4. Не користуватися засобами радіозв'язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).

5. Дочекатися прибуття фахівців; вказати місце знахідки та повідомити час її виявлення.

У випадку, коли в приміщенні знайдено вибуховий пристрій й здійснюється евакуація:

- одягніть дітям одяг з довгими рукавами, щільні брюки і взуття на товстій підошві (це може захистити від осколків скла);

- під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію;

- тримайтеся подалі від обірваних ліній енергопостачання.

Якщо ви опинилися у приміщенні, яке поблизу епіцентру вибуху:

- обережно обійдіть всі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків води, газу, спалахів й т. д. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки - користуйтеся ліхтариком;

- негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду;

 

- з безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;

- перевірте, чи потребують допомоги інші.

Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти рятівникам.

Найкраще, що можна зробити - залишити небезпечне місце. До того ж, варто знати, що зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами, щоб, через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух.

Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, у тому числі й представники силових структур, і при повторному вибуху жертв буде набагато більше.

Звертаємо увагу, що:

- не слід робити самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями;

- виявивши річ без господаря, треба звернутися до працівника поліції та не можна торкатися знахідки;

- не користуйтеся мобільним та радіозв'язком поблизу підозрілої знахідки.

Для поштової кореспонденції з пластиковою міною характерна надмірна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і надписи на кшталт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» і т. п. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.

Правила поводження у надзвичайних ситуаціях

1. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю:

- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для зниження ураження фрагментами скла;

- вимкнути світло, закрити вікна та двері;

- зайняти місце на підлозі в приміщенні, що не має вікон на вулицю (коридор, ванна кімната, передпокій);

- інформувати різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих.

2. У разі загрози чи ведення бойових дій:

- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками, скетчем) для зменшення ураження фрагментами скла. Вимкнути живлення, закрити воду і газ, загасити (вимкнути) пристрої для опалення;

- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, медичну аптечку;

- відразу залишити приміщення, сховатися у підвалі або у найближчому сховищі;

- попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і дітям;

- без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;

- проявляти крайню обережність; не варто панікувати.

3. Якщо стався вибух:

- уважно озирнутися навколо, щоб з'ясувати вірогідність небезпеки подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите скло, чи не потрібна комусь допомога;

 

- якщо є можливість - спокійно вийти з місця пригоди. Опинившись під завалами - подавати звукові сигнали. Пам'ятайте, що за низької активності людина може вижити без води упродовж п'яти днів;

- виконати всі інструкції рятувальників.

4. Під час повітряної небезпеки:

- відключити живлення, закрити воду і газ;

- загасити (вимкнути) пристрої для опалення;

- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, аптечку;

- попередити про небезпеку сусідів і, у разі необхідності надати допомогу людям похилого віку та хворим;

- дізнатися, де знаходиться найближче місце укриття. Переконатися, що шлях до нього вільний і укриття знаходиться у придатному стані;

- як якнайшвидше дійти до захисних споруд або сховатися на місцевості.

Дотримуватися спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишати безпечного місця перебування. Слідкувати за офіційними повідомленнями.

5. Під час масових заворушень:

- зберігати спокій і розсудливість;

- під час знаходження на вулиці - залишити місце масового скупчення людей, уникати агресивно налаштованих людей;

- не піддаватися на провокації;

- надійно зачиняти двері. Не підходити до вікон і не виходити на балкон.

Без крайньої необхідності не залишати приміщення.

6. Якщо Вас захопили у заручники і Вашому життю є загроза:

- постаратися запам'ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички тощо злочинців, що може допомогти їх пошуку;

- за першої нагоди постаратися сповістити про своє місцезнаходження рідним або поліції;

- намагатися бути розсудливим, спокійним, миролюбним, не піддавати себе ризику;

- якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або наркотиків,

намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути непередбачуваними;

- не підсилювати агресивність злочинців своєю непокорою, сваркою або опором;

- виконувати вимоги злочинців, не створюючи конфліктних ситуацій, звертатися за дозволом для переміщення, відвідання вбиральні тощо;

- уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних тем;

 

- нічого не просити;

- якщо Ви тривалий час знаходитеся поряд зі злочинцями, постаратися встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;

- уважно слідкувати за поведінкою злочинців та їхніми намірами, бути готовими до втечі, пересвідчившись у високих шансах на успіх;

- спробувати знайти найбільш безпечне місце у приміщенні, де знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму (кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю - ванна кімната або шафа). У разі відсутності такого місця - падати на підлогу за будь-якого шуму або у разі стрільбі;

- при застосуванні силами спеціального призначення сльозогінного газу, дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи, викликаючи сльози;

- під час звільнення виходити швидко, речі залишати там, де вони знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконувати команди групи захоплення.

7. При проведенні евакуації цивільного населення з небезпечної зони:

- взяти документи, гроші й продукти, необхідні речі, лікарські засоби;

- за можливості, надати допомогу пенсіонерам, людям з обмеженими можливостями;

- дітям дошкільного віку вкласти до кишені або прикріпити до одягу записку, де зазначається ім'я, прізвище, дата народження, домашня адреса, а також прізвище матері та батька та їх контактні телефони;

- переміщатися за вказаною адресою.

- у разі необхідності звернутися за допомогою до поліції чи спеціальних служб та медичних працівників.

«Як записати дитину до дисадка?»

Cоціальний відеоролик інформаційного медіа-ресурсу «The Izmail Times» про безпечні літні канікули

НОВИЙ СТАНДАРТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. ВІДПОВІДІ НА ГОЛОВНІ ЗАПИТАННЯ

 

Наприкінці 2020 року МОН затвердило оновлений Базовий компонент дошкільної освіти (БКДО) – щоби зберегти наступність навчання, тобто безперервність та спільні засади,.

У цій добірці запитання про таке:

– зв’язок оновленого БКДО з НУШ;

– відмінності від попереднього базового компонента;

– на що можуть розраховувати батьки й діти;

– чого навчатимуть дітей у садочках;

– залученіть батьків до дошкільної освіти;

– зміни для вихователів;

– впровадження оновленого БКДО.

– Як базовий компонент пов’язаний із НУШ?

Зв’язок оновленого БКДО з НУШ

Безперервний та послідовний розвиток людини від народження і, в ідеалі, упродовж усього життя – це одне з основних завдань сучасного освітнього процесу. У цьому процесі дуже важлива наступність освіти.

Дошкільний вік дитини фахівці визначаєюь як час для формування основ компетентностей і навичок, що стануть у пригоді впродовж усього життя.

Початкова школа безпосередньо пов’язана з дошкіллям і продовжує (особливо – 1–2 класи) діяти за принципами й методиками, що застосовують у садочках:

-        використання гри як одного з основних елементів навчання для першачків;

-        діяльнісний підхід до навчання, тобто набуття дитиною власного досвіду та умінь через залучення до суто дитячої діяльності – рухової, ігрової, мистецької, пізнавально-дослідницької, господарчо-побутової;

-        компетентнісний підхід: формування компетентностей дитини за освітніми лініями з урахуванням її бажань, інтересів, намірів із набутими знаннями, уміннями й навичками;

-        інтегрований підхід: формування цілісної картини світу;

-        особистісно-орієнтований підхід: посилена увага до індивідуальних потреб дитини, її вподобань, здібностей, ініціативності та креативності.

Чим оновлений БКДО відрізняється від попереднього?

Цей документ базується на гуманістичних засада виховання майбутнього члена суспільства. Вони викладені в таких базових принципах:

-        демократичність, що в цьому контексті означає: дитина має право на самовираження та активну участь в освітньому процесі;

-        рівний доступ до якісної дошкільної освіти: кожна дитина, незалежно від умов її проживання, фінансового стану родини та можливих особливостей здоров’я має право на повноцінну дошкільну освіту;

-        сталий розвиток – розглядається в БКДО як формування економічної та екологічної свідомості та відповідальності за свої дії;

-        міжвідомча взаємодія, державно-громадське, державно-приватне та соціально-педагогічне партнерство – співпраця всіх дотичних до дошкілля установ (державних органів влади, керівництва закладів, педагогічного колективу), а також психологічної, соціальної та медичної служб у дошкільних закладах освіти.

На що можуть розраховувати діти й батьки?

У дошкільному закладі мають бути забезпечені сприятливі умови для педагогічно-виховної роботи. Усі ДНЗ, незалежно від форми власності, повинні забезпечувати:

-        рівність доступу до дошкільної освіти для всіх дітей раннього та дошкільного віку, у тому числі дітей з ООП;

-        солідарну відповідальність держави, громади, родини, фахівців педагогічної освіти та інших професій, причетних до піклування, догляду та розвитку дітей раннього й дошкільного віку;

-        можливість для батьків брати активну участь у розвитку компетентностей дитини;

-        повагу до дитини та її думки;

-        розвиток її творчих здібностей і талантів;

-        формування досвіду дитини в спілкуванні з дорослими та однолітками;

-        пріоритет – набуття особистого досвіду дитини через діяльність;

-        визначення базових якостей особистості, розвиток її активності, самостійності, ініціативності та креативності;

-        увагу до методик, що сприяють становленню в дитини емоційно-ціннісного ставлення до оточення та здатності активно відтворювати його у творчій діяльності;

-        інтегрований підхід до організації змісту та навчального процесу задля формування цілісної картини світу дитини та основ її світогляду;

-        створення сучасного універсального освітнього середовища (доступного, безпечного, розвивального тощо).

Чого навчатимуть дітей у садочках?

Навчання відбувається за освітніми лініями, що визначають його напрям та зміст. Усім лініям притаманне формування досвіду дитини в “дитячій” діяльності (рух, ігри, мистецька, пізнавально-дослідницька, господарчо-побутова).

Як і в стандартах шкільної освіти, у БКДО йдеться про компетентності. Компетентність – це результат освітнього процесу, що виражений у формуванні відповідного емоційно-ціннісного ставлення до оточення, сформованості певних знань, здатності до активного, творчого впровадження набутого досвіду.

Нове в підході до компетентностей у БКДО – інваріативні (незмінні) та варіативні (змінні) компетентності. Проте кожна з них має бути сформована за відповідними освітніми лініями.

Освітня лінія “Особистість дитини”

Формує такі інваріативні компетентності:

-        рухова;

-        здоров’язбережувальна;

-        особистісна.

У результаті дитина набуває вмінь адекватно діяти в різних життєвих ситуаціях без шкоди для власного здоров’я та безпечно для інших, формується її самосвідомість.

Варіативна компетентність – спортивно-ігрова, тобто вміння грати в спортивні ігри, дотримуватися правил, бути частиною команди (наприклад, футбольної) чи грати індивідуально (шахи).

Освітня лінія “Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”

Інваріативні компетентності:

-        предметно-практична;

-        технологічна;

-        сенсорно-пізнавальна;

-        логіко-математична;

-        дослідницька.

Дитина вчиться спрямовувати власні відчуття та увагу на пізнання об’єктів довкілля; усвідомлено застосовувати елементарні математичні знання; знаходити варіанти розв’язання логіко-математичних завдань, відповідно до вікових особливостей; аналізувати та узагальнювати; виокремлювати потрібну інформацію про об’єкти довкілля, працювати разом із дорослими та однолітками.

Варіативна компетентність – цифрова. Це вміння безпечно використовувати інформаційно-комунікаційні та цифрові технології для власних потреб та виконання навчальних завдань.

Освітня лінія “Дитина в природному довкіллі”

Інваріативні компетентності:

-        природничо-екологічна;

-        навички, орієнтовані на сталий розвиток.

Результат освіти в цьому напрямі – формування розуміння необхідності збереження ресурсів планети та власної відповідальності за природодоцільну поведінку.

Освітня лінія “Гра дитини”

Інваріативна компетентність – ігрова.

Її результат – здатність дитини до розвитку особистісного потенціалу (фізичного, психічного, соціального, духовного), виявлення творчих здібностей, демонстрування самостійності, ініціативності, організованості, цікавість до пізнання.

Освітня лінія “Дитина в соціумі”

Інваріативна компетентність – соціально-громадянська. Формує ціннісне ставлення дитини до себе, своїх прав та прав інших людей, культурних надбань українського народу, інших національностей і культур; здатність до прояву особистісних якостей та почуттів; готовність до взаємодії та участі в родинних та суспільних процесах.

Варіативна компетентність – фінансова грамота. Означає здатність дитини раціонально використовувати ресурси, заощаджувати, оцінювати наявні можливості; формує підприємницькі здібності тощо.

Освітня лінія “Мовлення дитини”

Інваріативні компетентності:

-        мовленнєва;

-        комунікативна;

-        літературно-художня.

Дає змогу за допомогою мови й мовлення пізнавати світ і взаємодіяти з ним, спілкуватися з однолітками та дорослими, поважливо ставитися до друкованих чи електронних книжок, художнього слова.

Варіативні компетентності:

-        основи грамоти, тобто оволодіння початковими навичками читання й письма, здатність до фонематичного сприйняття, звукового аналізу елементів мови тощо;

-        іноземна мова, що означає базовий рівень володіння іншими мовами.

Освітня лінія “Дитина у світі мистецтва”

Інваріативна компетентність – мистецька. Це означає обізнаність дитини в різновидах мистецтва; бажання та наявність можливості реалізовувати власний художньо-естетичний потенціал.

Варіативна компетентність – хореографічна, тобто здатність сприймати музику та самовиражатися за допомогою танцю.

Яка участь батьків у дошкільній освіті дитини?

На відміну від попередніх стандартів дошкільної освіти, нинішній містить не лише перелік обов’язків батьків щодо виховного та навчання дітей, але й має поради, як це можна зробити в домашніх умовах. Усі рекомендації подано за лініями освіти та відповідно до завдань формування окремих компетентностей. Це означає, що батькам варто ознайомитися з текстом стандарту, адже це може полегшити для них розуміння виховного процесу.

Основні настанови для батьків:

-        кожен із батьків дитини відповідальний за її виховання, розвиток і навчання, за збереження її життя, зміцнення здоров’я, формування почуття людської гідності та усвідомленого ставлення до здорового способу життя;

-        здобуття дитиною дошкільної освіти не звільняє батьків від обов’язку доглядати, піклуватися, виховувати, розвивати й навчати її;

-        у сім’ї мають забезпечити створення середовища для додаткового виховання, відповідно до компетентностей освітніх ліній;

-        батьки мають право на партнерську взаємодію психолого-педагогічних працівників закладів освіти з членами родини вихованців (іншими словами – на поради й консультації).

Що змінюється для вихователів садочків?

Вихователі та педагоги дитячих дошкільних закладів визначені як фасилітатори розвитку дитячої особистості. Тобто головне завдання дорослих у ДНЗ – створення сприятливих умов для формування дитини, її світогляду та світосприйняття, інтелектуальної та емоційної безпеки. Тож вихователь повинен звертати увагу на:

-        створення психологічно сприятливої атмосфери для дитини;

-        побудову взаємин із вихованцями на засадах партнерства;

-        формування безпечного освітнього середовища на основі гуманістичних цінностей;

-        педагогічне просвітництво та соціально-психологічний супровід сімей своїх вихованців;

-        забезпечення психолого-педагогічного просвітництва батьків.

Як впроваджуватимуть новий БКДО?

У законі “Про освіту” зазначено, що останній рік перед школою є обов’язковим для підготовки дітей дошкільного віку.

З вересня 2021 року всі садочки мають працювати за новим базовим компонентом. До цього часу вони мають оновити свої програми.

 

В ідеалі, мало би відбутися й системне підвищення кваліфікації вихователів, проте таких програм поки не запроваджено. Єдине, що зараз проводить МОН – вебінари із серії “Якісна дошкільна освіта в Україні“.

Сором’язлива дитина: на що варто звернути батькам увагу та як допомогти

Сором'язливість – це риса особистості та, як наслідок, обумовлена нею поведінка. Основні риси такої поведінки: нерішучість, боязкість, невпевненість у собі.  Найчастіше це проявляється в соціальному середовищі. А дитяча сором’язливість стає помітною як раз у садочку чи школі, коли є потреба у спілкуванні та спільних заняттях чи іграх.

Найчастіше про сором’язливість (стидливість) сина чи доньки починають турбуватися батьки, коли стає помітним, що дитині важко знайти друзів та вільно спілкуватися. І це справді так, бо сором (від цього слова походить – сором’язливість) – це почуття, з яким діти на народжуються. Це почуття соціальне та виникає потім, в процесі дорослішання та отримання певного досвіду перебування з іншими людьми (в родині, в садочку, на ігровому майданчику). Також, це почуття притаманне всім і немає людини (дорослої чи маленької), яка б його не відчувала.

Окремо слід наголосити, що є діти, яки за своїм темпераментом, темпом є більш спокійні. Для них комфортніше гратися  наодинці або в невеликому колі друзів та обирати менш рухливі ігри. Коли в новому місці і серед незнайомих людей, потрібно більше часу для адаптації. Найчастіше це проявляється так, щ в гостях спочатку дитина сидить біля мами, соромиться йти до інших дітей, а з часом вона вільно з ними грається та знаходить спільну мову. І це є індивідуальною особливістю.

І коли ми говоримо про сором’язливість, то варто пригледітися до дитини та дати відповідь на запитання: «наскільки це їй заважає?» При цьому, варто звертати на таки прояви, коли:

  • виникають складнощі при знайомості, які через певний час не проходять,
  • не наважується виступати на святі в садочку (окрім випадків, коли дитина просто не хоче),
  • неможливо відповідати біля дошки у школі, почуття страху та сорому досягають високого регістру.

В таких випадках слід звернути додаткову увагу на дитину та шукати способи підтримки та корекції.

Що можна робити батькам, щоб допомогти своїй дитині:

 1. Зрозуміти, що сором’язливі діти найчастіше дуже чутливі. Їм потрібно більше часу для адаптації та більше роз’яснень у випадку відвідування гостей чи якоїсь події. Варто розповідати куди ви йдете, скільки часу та пробудете, хто там буде та що ви там будете робити.

2. Діти всі чутливі до критики та неприйняття, а сором’язливі особливо. Тому дітей варто не соромити («як тобі не соромно», «подивись на себе, як ти виглядаєш» та інше), особливо, в присутності інших та не порівнювати дитину з її друзями, однокласниками (будь з ким).

3. Не вішати ярлики на дитину. Від того, як батьки (чи близьке оточення) говорять про дитину залежить її самооцінка та формуються її знання про себе.

4. Обов’язково цікавтеся почуттями свого сина чи диньки та розмовляйте про це. Найчастіше, дитина не розуміє як назвати те, що вона відчуває. Коли є можливість поговорити з близькими, це дуже підтримує та дає відчуття  своєї важливості для сім’ї. Також, розповідайте про свої почуття та свої різні історії, які траплялися у вашому житті. Діліться своїм досвідом, коли вам було соромно, страшно, тривожно. Це дасть дитини можливість зрозуміти, що «таке буває не тільки зі мною» і вона буде більше вам довіряти.

5.  Якщо ви помічаєте, що дитині важко знаходити спільну мову з іншими дітками, будьте поруч та знаходьте можливості для спілкування. Звичайно, це стосується дітей молодшого віку, коли є можливість допомогти адаптуватися на дитячому майданчику, наприклад.

6. Розмовляйте вдома про свої події, справи, думки, в тих межах, в яких це можна робити з дитиною. Слухайте дитину.

Це перелік того, що можна робити вдома. Дуже добре, якщо колектив, в якому перебуває дитина (садочок, школа) є дружелюбним – це допоможе їй не закриватися та проявляти себе. У випадку, коли додатково потрібна допомога, можна відвідувати групу спілкування для сором’язливих діток чи працювати із психологом.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-128 від 10 березня 2021 року

Департаменти (управління) освіти і
науки обласних, Київської міської
державних адміністрацій

Заклади післядипломної педагогічної освіти

Щодо необхідності проведення додаткових
профілактичних заходів в середовищі дітей
та підвищення обізнаності батьків

 

      У зв'язку зі зростанням чисельності випадків небезпечної поведінки дітей, зокрема обумовлених впливом соціальних мереж в Інтернеті, Міністерство освіти і науки України надсилає рекомендації для проведення додаткових профілактичних заходів закладами освіти серед дітей та інформування батьків щодо компетентностей безпечної поведінки в цифровому середовищі.

         Просимо довести до відома керівників закладів освіти відповідні рекомендації та провести додаткові профілактичні заходи (з урахуванням карантинних обмежень відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»), а також врахувати під час підвищення кваліфікації педагогічних працівників, зокрема практичних психологів, необхідність удосконалення професійних компетентностей щодо безпечної поведінки в цифровому просторі.

Додаток: на 6 арк. в 1 прим.

Заступник Міністра                               Віра Рогова

Додаток до листа МОН
 від 10.03.2021 р. № 1/9-128

 

 

Рекомендації для проведення додаткових профілактичних заходів закладами освіти
серед дітей та інформування батьків щодо компетентностей безпечної поведінки
в цифровому середовищі

 

Цифрове середовище, зокрема мережа Інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування. Через глобальний вплив COVID-19 діти проводять все більше часу в Інтернеті.

Зауважуємо, що право дитини на безпеку та захист є базовим та поширюється на її життєдіяльність як онлайн, так і офлайн. Разом з тим, не кожна дитина в Україні володіє достатнім рівнем знань щодо існуючих ризиків в цифровому середовищі та навичками безпечної поведінки в цифровому просторі. 

Діти мають право отримувати знання та підтримку у використанні цифрового середовища. Надавати таку підтримку є спільною відповідальністю батьків, педагогічних працівників, громади загалом. 

Залучення батьків до освітнього процесу, налагодження ефективних партнерських відносин сприятиме не лише ефективному досягненню результатів навчання, а й формуванню безпечного освітнього та родинного середовища для дитини.

 

Комунікація у віртуальному просторі має свої особливості. Так, інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом у житті дітей під час здобуття освіти, соціалізації, самореалізації. Водночас, безконтрольне та безвідповідальне їх використання містить ризики для здоров’я, розвитку та благополуччям дітей, зокрема:

·         контактні ризики (сексуальнї експлуатації та зловживання, домагання для сексуальних цілей («грумінг», розбещення), онлайн-вербування дітей для вчинення злочинів, участь у екстремістських політичних чи релігійних рухах або для цілей торгівлі людьми);

·         ризики контенту (принизливе та стереотипне зображення та надмірна сексуалізація жінок та дітей; зображення та популяризація насильства та нанесення собі ушкоджень, зокрема, самогубств; принизливі, дискримінаційні або расистські вирази або заклик до такої поведінки; реклама, контент для дорослих);

·         ризики поведінки (залякування, переслідування та інші форми утисків, розповсюдження без отримання згоди сексуальних зображень, шантаж, висловлювання ненависті, хакерство, азартні ігри, незаконне завантаження або інші порушення прав інтелектуальної власності, комерційна експлуатація);

·         ризики для здоров’я (надмірне використання призводить до позбавлення сну та фізичної шкода).

Всі перераховані вище ризики не є вичерпними, постійно оновлюються та здатні негативно вплинути на фізичне, емоційне та психологічне благополуччя дитини.

Так, одними з розваг серед підлітків в соціальних мережах, що, зокрема за умови відсутності компетентностей безпечної поведінки в цифровому просторі, можуть призвести до непоправної шкоди здоров’ю та життю дитини, стали Інтернет-челенджі та «групи смерті».

Челендж (англ. Challenge) – жанр інтернет-роликів, в яких блогер виконує завдання на відеокамеру і розміщує його в мережі, а потім пропонує повторити завдання своєму знайомому або необмеженому колу користувачів. Саме слово челендж зазвичай перекладається як «виклик» у контексті словосполучення «кинути виклик».

Найбільш небезпечними останнім часом стали челенджі:

·         «вогняний челендж» (Fire challenge);

·         «падіння в стрибку» (Tripping jump challenge);

·         «проломити-череп-челендж» (Skull-breaker challenge);

·         «отруєння капсулами для прання» (Tide pods challenge);

·         «суїцидальний челендж Момо»;

·         «удушення/непритомність/втрата свідомості» (Choking/fainting/pass-out challenge);

·         «контрольована задуха» (Вlackout challenge);

·         «вибух розетки» (Outlet Challenge);

·         «вистрибни з автомобіля» (Drake «In My Feelings»);

·         «я без свідомості» (Pass out prank, Shocking games) тощо.

Вірусний характер поширення цих челенджів дозволяє їм швидко розповсюджуватись та продовжувати існувати, незважаючи на смертельну небезпеку. Служби технічного обслуговування та контролю за контентом популярних соціальних мереж не завжди вчасно виявляють та блокують контент, що закликає до небезпечних дій. Однак кожен користувач, помітивши контент, який може загрожувати життю та безпеці інших, може звернутися до адміністрації сайту зі скаргою, і врятувати комусь життя.

 

З огляду на сказане, необхідно формувати компетентності дітей, батьків та педагогічних працівників щодо безпечної поведінки в цифровому просторі та потенційної небезпеки безвідповідального ставлення до використання мережі Інтернет, суспільну культуру нетерпимого ставлення до порушення прав, свобод, безпеки дитини взагалі та в цифровому середовищі зокрема, критичне мислення під час сприйняття інформації та вчити правилам інформаційної гігієни, щоб запобігти впливу подібних ризиків та потраплянню дітей в небезпечні ситуації.

 

Найбільшої уваги щодо профілактики потребують підлітки (12-17 років), оскільки це етап активного формування самооцінки, інтересів, моральних уявлень, соціальних установок та потреби в спілкуванні з однолітками.

Підліток прагне отримати новий досвід та яскраві емоції, дізнатися, на що він здатний та усім продемонструвати свою винятковість, а соціальні мережі стають для нього платформою для отримання визнання та самоствердження. Однак, несформована психіка, емоційна нестабільність через великий потік інформації, можливі соціальні невдачі та бажання втекти від реальних проблем, вимушена ізоляція під час карантину знижують критичність підлітків до обраних ними способів поведінки. Підлітки в силу вікових особливостей намагаються відокремитись від батьків, відійти у бік і знайти себе. Якщо ж це не вдається, підлітки починають втрачати інтерес до життя, не даючи собі можливості знаходити інші варіанти розв’язання проблеми. Такі підлітки є найбільш вразливою групою для небезпечних челенджів та «груп смерті».

Під час організації профілактичних заходів варто врахувати зворотній ефект інформування з метою попередження – поширення інформації зростає пропорційно заходам, спрямованим на її видалення або попередження розповсюдження. Тому під час змістовного наповнення та організації профілактичних заходів не варто детально зосереджуватись на суті самих ризиків цифрового середовища, зокрема суті небезпечних челенджів, щоб уповільнити таку закономірність, а сконцентрувати увагу на можливих наслідках для здоров’я та життя, на відповідальному ставленні до поведінки в цифровому просторі, критичному осмисленні та сприйнятті інформації, правилах інформаційної гігієни, а також інформуванні щодо можливостей отримати допомогу практичних психологів у критичних ситуаціях, в тому числі анонімно.

Безпечна поведінка в цифровому середовищі включає в себе сукупність знань, умінь та цінностей щодо:

1) прав людей (зокрема права в цифровому середовищі);

2) електронної участі (участь у прийнятті рішень);

3) збереження здоров’я під час роботи з цифровими пристроями;

4) механізмів захисту прав, що порушуються в Інтернеті, а також способів отримати допомогу (див.: Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті. Навчально-методичний посібник/Черних О. – Київ, 2017.).

Рекомендуємо під час змістовного наповнення та організації профілактичних заходів орієнтуватись на зазначені складові для всебічного формування відповідної компетентності.

Додаткову інформацію, зокрема розробки уроків, можна знайти на сайті Міністерства освіти і науки України в розділі «Безпека дітей в Інтернеті».

 

Позитивне спілкування між родиною та закладом освіти  сприяє попередженню потрапляння дітей в небезпечні ситуації, в тому числі в цифровому середовищі, та вчасному виявленню таких ситуацій і реагуванню. Таке спілкування позитивно впливає на всіх учасників освітнього процесу. Зокрема, залучення батьків до освітнього процесу сприяє їхній обізнаності щодо необхідної допомоги та підтримки їхній дитині, цінності своєї участі в освітньому процесі, а також впливає на ступінь і якість участі батьків в навчанні своїх дітей вдома. Таке залучення позитивно впливає на академічну успішність, рівень мотивації дітей до навчання, поведінку, ставлення до домашніх завдань та закладу освіти в цілому. А також сприяє обізнаності педагогічних працівників щодо потреб дитини та особливостей родинного середовища, що є цінною інформацією для організації освітнього процесу у найкращий для дитини спосіб.

Позитивне спілкування між батьками та педагогічними працівниками необхідне для побудови партнерських взаємовідносин між закладом освіти та родиною. Таке спілкування є основою для всіх інших форм участі родини в освітньому процесі. Повідомлення батькам переважно поганих новини про успішність дітей та їх поведінку, ніж про успіхи та визнання їх досягнень, перешкоджає залученню батьків, змушуючи їх відчувати свою неефективність та неспроможність допомогти своїм дітям.

Для залучення батьків та їх інформування заклад освіти може використовувати дошки оголошень для батьків, оголошення на вході в заклад освіти, телефонний зв’язок, електронну пошту, сайт закладу освіти, месенджери тощо.

Для комунікації з батьками щодо безпечної поведінки дитини в цифровому середовищі важливо зосередити увагу на таких порадах:

·         говорити з дитиною про безпеку в Інтернеті та допомагати розвивати критичне мислення, вчити робити аргументований вибір та нести відповідальність за його результати. Проста заборона використання ґаджетів може призвести до втрати довіри дитини до дорослого та приховування нею своїх захоплень. Найперше варто говорити, пояснювати, формувати культуру використання Інтернету в повсякденному житті;

·         будувати відкриті та довірливі стосунки з дитиною щодо використання технологій: підтримувати спілкування, давати поради. Дитина має знати, що дорослий поруч і готовий допомогти;

·         разом з дитиною переглядати матеріали на її улюблених веб-сайтах та грати в її улюблені Інтернет-ігри. Це допоможе краще зрозуміти інтереси дитини, її захоплення та причини такого вибору. Також це може стати приводом для невимушеного початку розмови про безпеку в Інтернеті;

·         формувати корисні звички використання ґаджетів та цифрового середовища, розвивати цифрові, соціальні й емоційні навички, такі як: повага, емпатія, критичне мислення, відповідальна поведінка та психологічна стійкість;

·         підвищувати самооцінку дитини, дозволяти дитині самостійно робити вибір і бути відповідальним за нього, вчити моделям поведінки із негативним досвідом в Інтернеті;

·         заохочувати користуватись ґаджетами в зонах видимості дорослих. Це допоможе тримати під контролем, з ким ваша дитина контактує в Інтернеті через телефон, планшет, смарт-телевізор, ігрову приставку та інші пристрої, підключені до Інтернету;

·         встановлювати часові межі користування ґаджетами, щоб балансувати час, проведений в режимі онлайн та флайн;

·         контролювати додатки, ігри, веб-сайти та соціальні мережі, якими користується дитина, та їх відповідність віку дитини;

·         вчитись встановлювати на ґаджети дитини батьківський контроль, вимикати можливість спілкування або обміну повідомленнями в онлайн-чатах та функцію «поділитися розташуванням» у налаштуваннях додатків чи ігор, оскільки це може наразити дитину на небезпеку у вигляді небажаного контакту чи розкрити її фізичне місце розташування;

·         перевіряти налаштування приватності в іграх та соціальних мережах, якими користується дитина, наявності в її профілі ввімкнених налаштувань приватності. Обмежити коло осіб, які можуть контактувати з дитиною та просити дитину радитись, перш ніж додавати нових друзів;

·         використовувати доступні технології для налаштування батьківського контролю на пристроях, які можуть обмежувати шкідливий контент, контролювати дії дитини та обмежувати чи блокувати час користування підключеними до Інтернету пристроями або окремі функції (наприклад, камери, покупки через мобільні додатки);

·         бути уважними до ознак страху чи тривоги, зміни поведінки, режиму сну та апетиту. Спостерігати, як дитина будує контакти зі світом: якщо більше сидить у ґаджетах, замкнута й не може описати свій стан; не знаходить слова, щоби розповісти про свої почуття та проведений день; якщо наживо не спілкується, не ходить у гості, не ходять в гості до неї; слухає депресивну, параноїдальну музику; має відсторонений погляд, апатію, дитина млява, має поганий апетит, не має інтересу в очах – у такому разі треба звертатися до фахівців і знати, куди звернутися за додатковою порадою та підтримкою, а також повідомляти дитині, куди вона може у разі потреби звернутись по допомогу. Важливо рахуватися з почуттями підлітка і не заперечувати їх, треба легалізувати ці почуття і дати дитині зрозуміти, що її приймають і про це можна говорити у родині.

 

У разі виявлення, що дитина стала жертвою будь-яких проявів насильства чи експлуатації, вербування чи маніпуляцій в цифровому просторі, варто одразу звернутись до Національної поліції України та надіслати повідомлення про правопорушення до департаменту кіберполіції Національної поліції України за посиланням (цілодобово) (див.: Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів).

Психологічну допомогу та підтримку можна отримати за номерами телефонів:

1) Національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитини (Пн – Пт з 12:00 до 16:00):

·         0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних);

·         16 111 (безкоштовно з мобільних).

2) Онлайн консультація для підлітків в Teenergizer.

3) Чат-бот у Telegram і Viber допоможе дізнатись, куди звертатись за допомогою.

Також важливо, щоб учасники освітнього процесу були поінформовані про те, які саме послуги в сфері психологічного забезпечення освітнього процесу та в якому порядку вони можуть отримати, в тому числі дистанційно. Відповідну інформацію варто розмістити на сайті закладу освіти.

Встановити «батьківський контроль» для пристроїв із операційною системою Windows 10 можна за такою послідовністю дій:

1) перейдіть з меню Пуск в розділ «Облікові записи користувачів»;

2) у категорії «Сім’я та інші користувачі» натисніть «Додати члена сім’ї»;

3) операційна система на вибір запропонує створити профіль для дитини або дорослого;

4) обравши відповідний пункт, введіть адресу електронної пошти. Для підтвердження адреси зайдіть в папку вхідних повідомлень електронної пошти.

Важливо: операційна система не дозволить активувати «батьківський контроль» для локального облікового запису. Створіть новий профіль для кожного користувача, якого належить контролювати.

Встановити «батьківський контроль» для пристроїв з операційною системою Android можна за такою послідовністю дій:

1) відкрийте програму «Play Маркет»;

2) у лівому верхньому кутку екрану натисніть на значок «меню» і виберіть «Установки» – «Батьківський контроль».

3) увімкніть означену функцію.

4) обмежте доступ до налаштувань «батьківського контролю», встановивши PIN-код.

5) встановіть такі фільтри: «Додатки, ігри, фільми і серіали. Виберіть максимально допустиме вікове обмеження для контенту», «Музика і книги. Забороніть завантаження і покупку контенту для дорослих».

Важливо: «батьківський контроль» діє тільки на тому пристрої, де ви його налаштували. При необхідності ввімкніть його на іншому пристрої, знову виконавши наведені вище інструкції.

Встановити «батьківський контроль» для пристроїв «iPhone», «iPad», «iPod touch» можна за такою послідовністю дій:

1) перейдіть в меню «Налаштування» – «Основні» – «Обмеження».

2) покрутіть вниз і натисніть «Обмеження», а потім «Включити обмеження».

3) створіть пароль функції «Обмеження». Код-пароль обмежень необхідний для зміни налаштувань або відключення обмежень.

Крім того, на сайтах підтримки від виробників можна отримати додаткову інформацію щодо принципів роботи та точного налаштування функції «батьківського контролю» та за посиланням.

Facebook

 

Twitter Освіта.ua  10.03.2021

Шановні батьки, пропонуємо вашій увазі казку для дітей "Ти мій герой"

Ця книга являє собою проект, розроблений Довідкової групою Міжгалузевого постійного комітету з питань психічного здоров'я та психосоціальної підтримки в умовах надзвичайної ситуації (IASC MHPSS RG). Проект підтримали експерти агентств-учасників IASC MHPSS RG на міжнародному, регіональному та національному рівні, а також батьки, вихователі, вчителі та діти з 104 країн. Було проведено глобальне дослідження на арабською, англійською, італійською, французькою та іспанською мовами з метою оцінити психічне здоров'я і психосоціальні потреби дітей під час спалаху COVID-19. Результати дослідження допомогли виявити теми, які і лягли в основу оповідання. Зміст книги розповідали у вигляді казки дітям з декількох країн, порушених COVID-19. Відгуки, отримані від дітей, батьків і вихователів, допомогли відредагувати історію. Більше 1700 дітей, батьків, вчителів і вихователів з різних країн світу розповіли нам, як вони справляються з пандемією COVID-19. Велике спасибі цим дітям, їх батькам, вихователям і вчителям за те, що відповіли на наші запитання і внесли свій внесок у формування цієї історії. Ця історія створена дітьми і для дітей у всьому світі.

 

Мой герой -это ты! детям про ковид.pdf
Adobe Acrobat Document 3.6 MB

ШАНОВНІ БАТЬКИ, КОЛЕГИ!

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 «ПЕРЛИНКА» відновлює роботу і починає працювати в умовах адаптивного карантину.

З метою запобігання поширення коронавірусу у дошкільному закладі вводиться особливий режим роботи  у період адаптивного карантину. Для цього, затверджений особливий графік прийому дітей.  

У зв’язку з відкриттям закладу дошкільної освіти в умовах адаптивного карантину, переконливо просимо вас дотримуватись наступних правил:

 1. Перш ніж привести дитину в заклад дошкільної освіти, будь ласка,  зверніть увагу на стан її здоров`я. За найменших підозр у дитини та членів усієї родини захворювань  (ГРВІ, нежить, підвищення температури тощо), необхідно звернутися до сімейного лікаря та обов’язково попередити вихователя чи медичного працівника закладу і вжити заходів щодо  самоізоляції.

2. Дотримуйтесь затвердженого графіку прийому дітей (з 07.00 до 08.30), зберігаючи дистанцію з працівниками та іншими батьками 1,5 м. Уникайте скупчення людей.

Рекомендуємо уникати близького контакту з працівниками дошкільного закладу та іншими батьками і дітьми.

3. Ранковий прийом дітей буде здійснюватися старшою медичною сестрою  і вихователем групи на території ЗДО, за межами приміщення, згідно затвердженого графіку.  Вранці та кожні чотири години упродовж дня, дітям буде проводитись температурний скринінг. Діти, з температурою тіла понад +37,2°С та з ознаками соматичних захворювань, будуть ізольовані. Батьки зобов’язані негайно забрати дитину з дитячого садка та звернутися до сімейного лікаря.

4. Для батьків та інших супроводжуючих осіб, вхід у приміщення дошкільного закладу – заборонений. Забирати дітей ввечері, лише на вулиці, або при вході до дитячого садка.

5. Батьки, або особи які їх замінюють, що супроводжують дитину, на  території закладу повинні бути в захисних масках (у тому числі саморобних), так, щоб були покриті ніс та рот, відповідно до карантинних вимог. Необхідно надавати вихователеві правдиву інформацію стосовно стану здоров’я дитини та членів родини.

6. У зв’язку з правилами та умовами адаптивного карантину, в закладі буде проводитись систематична дезінфекція обладнання та приміщень,  тому батькам варто надавати медичному працівнику інформацію щодо можливих алергічних реакцій у дітей на миючі, дезінфікуючі засоби та антисептики.

7. Забороняється приносити з дому іграшки, їжу, гаджети та інший матеріал (олівці, книги, тощо) окрім особистих речей: одяг, змінне взуття, головний убір. Особисті речі дитини складати  в індивідуальний дитячий рюкзачок.

8.Важливо повідомити вихователям свої достовірні мобільні номери телефону, або інших членів родини для зв’язку у разі виникнення непередбачуваної ситуації (погіршення стану здоров’я дитини, тощо). 

9. З метою отримання оперативної інформації про зміни в організації роботи ДНЗ (режим, освітній процес тощо) щоденно переглядайте офіційний сайт закладу,  сторінку вихователя Вашої групи в Viber, де буде розміщено відповідну інформацію.

10. Для вирішення нагальних питань, отримання інформації стосовно роботи закладу звертайтесь до адміністрації  в телефонному режимі або он-лайн. Контактний телефон ДНЗ:  (04898) 5-61-73;  e-mail: dnz8perlinka@gmail.com.

11. Обмежіть перебування дітей в громадських місцях.  Це є небезпечним для їх і  вашого здоров’я, навіть під час послаблення карантину.                   

 

 

Шановні батьки! Лише спільними зусиллями ми зможемо зберегти власне здоров`я та здоров’я  дітей! 

Освітній процес на період карантину 2020

Умови, правила, рекомендації

Osvitnii__protses_na_period_karantinu_20
Adobe Acrobat Document 1.4 MB

Консультація для батьків

 

"Умови роботи ДНЗ у адаптивний період карантину за COVID-19"

Згідно рекомендацій наданих у постанові  КМУ від 20.05.2020 №392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів», наказів МОЗ України від 24.03.2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів», від 17.04.20006 № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» та з урахуванням  постанови Головного державного санітарного  лікаря України від 21.05.2020 №25 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19),  рішення міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області від 25.05.2020 (протокол №10), наказу відділу освіти Чорноморської міської ради від 26.05.2020 № 128/ОД «Про  відновлення освітнього процесу у закладах дошкільної освіти міста» та листа Департаменту освіти Одеської області від 10.06.2020 № 848/01/52-02-03 в закладі будуть вжиті наступні заходи:

 

1. Перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам закладу дошкільної освіти. Працівники, в яких виявлено температуру тіла понад 37,2 або ознаки респіраторних захворювань не допускати до виконання обов’язків;

 

2. Температурний скринінг дітей проводиться при вході (початковий) у заклад та кожні 4 години (поточний) із занесенням показників у відповідний журнал довільної форми. Діти, в яких виявлено температуру тіла понад 37,2 або ознаки респіраторних захворювань не допускаються до закладу або ізолюються з відповідним інформуванням батьків;

 

3. Ранковий прийом дитини до закладу дошкільної освіти та передачу після закінчення дня проводиться вихователям груп на території закладу за межами його будівлі (за несприятливих погодних умов – на вході до приміщення). Батьки або особи, які їх замінюють, повинні одягати респіратор або захисну маску, так, щоб були покриті ніс та рот;

 

4. На вході до закладу організоване місце для обробки рук спиртовмісними антисептиками з визначеною концентрацією активно діючої речовини;

 

5. Визначено місце для зберігання засобів індивідуального захисту в окремих маркованих контейнерах.

6. Заборонено на період карантину:

- використання багаторазових (тканинних) рушників;

- використання м`яких (м`яконабивних) іграшок;

- приносити іграшки з дому;

- використання килимів з довгим ворсом;

- перебування у вуличному взутті (без змінного) всередині приміщень;

- проведення масових заходів (вистав, свят, концертів) за участі дітей з більш ніж однієї групи та за присутності глядачів (відвідувачів);

- проведення батьківських зборів (окрім тих, що проводяться дистанційно).

7. Обмежено кількість дітей у групах до 10 осіб, виходячи з можливості забезпечення належних протиепідемічних умов та контролю над їх дотриманням. Прийом дітей до груп проводиться на підставі наданих  довідок з підприємств та установ, в яких працюють батьки, про термін їх відпустки та довідок про стан здоров'я дітей від педіатра міської дитячої поліклініки. Першочергово приймаються до груп  діти, які потребують соціального захисту: діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти з малозабезпечених сімей, діти з інвалідністю.

 

8. Розроблено адаптивний графік прогулянок та занять, визначені шляхи та час пересування по закладу усіх учасників освітнього процесу. Не допускається об’єднання/змішування груп.

Доброго дня, шановні батьки!

 

МОН, UNICEF Ukraine та ГО "Смарт Освіта" підготували поради для батьків про те, як підготувати дитину підготувати дитину до садочка після тривалої перерви.

 

До першого навчального дня батькам варто, зокрема:

▪ відновити звичайний розпорядок дня дитини;

▪ влаштувати короткі онлайн-зустрічі з іншими дітьми з дитячого садка, особливо, якщо вони довгий час не спілкувались;

▪ розповісти дитині про нові правила, пояснити, що деяких іграшок в дитячому садку не буде, а столи та стільці можуть бути розміщені інакше;

▪ попередити дитину, що вам не можна заходити в дитячий садок.

 

Поради надала психологиня Світлана Ройз.

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ НА ПЕРІОД КАРАНТИНУ

Шановні батьки!

На період карантину у нашому садочку організовано освітній процес у дистанційному режимі. Запрошуємо всіх приєднатися до дистанційного навчання, де ви зможете ознайомитися з рекомендаціями, порадами, побачити елементи освітньої діяльності з дітьми та ін. Завдання для дошкільників будуть розміщені у групах  Viber.

Детальну інформацію щодо їх виконання можна отримати у вихователів групи, яку відвідує дитина.

Дякуюємо за увагу, бажаємо всім здоров'я!

 

На період карантину можна буде тримати аудіо та відеозв'язок з вихователями для дистанційного навчання вихованців в месенджерах Viber, Telegram

Чим зайнятися з дітьми під час карантину?

 

Дуже часто питають про те, як це - сидіти під час карантину вдома з дітьми. Адже карантин під час короновірусу - це не просто сидіння вдома.

 

Дуже важливо розуміти, як саме організувати простір і час дітей вдома. Саме тому ми пропонуємо вам ресурси, які допоможуть дітям з цікавістю провести час, а , вам, батькам, допоможуть знайти відповіді на всі запитання, зробивши життя цікавим і пізнавальним!

 

1. "Весела абетка".

Сайт призначений для дошкільнят, їх батьків, а також вихователів дошкільних навчальних закладів. Тут можна знайти багато корисної інформації по вихованню та навчанню дітей від народження і до 7 років, літературу та ігри для дітей, і просто цікаву та корисну інформацію.

abetka.ukrlife.org/

2. "ПДР для детей".

Цей розділ для дітей допоможе батькам в легкій віршованій формі навчити малюків правилам дорожнього руху, пояснити дітям, що таке світлофор, пішохідний перехід, зебра і як потрібно поводитися на дорозі.

https://little.com.ua/pdd/

3. Проект "З любов'ю до дітей".

Розвиваючі уроки для дітей. За допомогою анімації сучасні діти відкривають для себе чарівний світ.…

https://www.youtube.com/user/SonechkoProject

4. Сайт "Петрик".

Українські казки для дітей - автори Іван Франко,Леонід Глібов, Марко Вовчок, Леся Українка, Олена Пчілка, Юрій Федькович, Григорій Квітка-Основ’яненко, Левко Боровиковський, Петро Гулак-Артемовський, Євген Гребінка, Микола Костомаров, Пантелеймон Куліш, Юрій Федькович, Іван Наумович, Василь Сухомлинський та багато-багато інших.

https://mala.storinka.org/українські-казки-для-дітей.html

5. Ukraine WOW

Інтерактивна виставка-подорож по Україні та з Україною у компанії.

https://ukrainewow.com

  Як організувати дозвілля дитини під час карантину

   (консультація  для  батьків)

 

Зараз  у  нас  триває  карантин. Зачинені всі освітні  заклади і, як  наслідок, батьки вимушені  теж  залишатися вдома. Як же  батькам  організувати  день, щоб діти мали можливість і  розважатися , і розвиватися? Дитині дошкільного  віку, на відміну  від школяра, потрібно допомогти організувати власну діяльність.

     Насамперед дорослі мають  організувати свій день так, щоб якнайменше  змінити  розпорядок  дня  дитини від  розпорядку дня в  дитячому закладі. Адже  карантин закінчиться, і  діти  повернуться до  звичного розміреного  життя  садочка. І краще, щоб  малюку не прийшлося  занову  до нього привчатися. Батькам потрібно розуміти, що  змінилося тільки  місце перебування  більшої  частини  дня дитини, а її діяльність  повинна  і надалі бути  такою, як і була( по можливості) , або трішки  змінена. Психологи  радять   написати на аркуші паперу або на стікерах докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина постійно його бачила. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня - коли буде час для ігор, читання і відпочинку.

День повинен починатися  з  гігієнічних  процедур,  ранкової  гімнастики,  сніданку. Протягом  дня  батьки( або інші  дорослі, які  будуть знаходитися з  дитиною  вдома) повинні  організувати  навчальну,  ігрову, самостійну  діяльність  дитини. Якщо це  дитина старшого  дошкільного  віку,  то  вона  більш  самостійна і  тому  контролювати  самостійну  діяльність  не обов’язково, а  з малюкам  молодшого  дошкільного  віку  потрібна  допомога. Навчальну  діяльність  можна організувати як до обіду,  так  і  після  денного  сну (денний  сон  теж  бажано  не  відміняти).  Програму,  за  якою  працюють в  дитячому  садочку  можна  знайти  на  сайті МОН  або  проконсультуватися   з  вихователями, в  програмі  чітко  вказані   вікові  особливості  відповідного   віку  та   знання   з  кожної  освітньої  лінії,  які  повинна   отримати  дитина,  відповідно  до  вікової категорії.   Цим  самим  батьки  можуть зорієнтуватися на  те,  що  вже  знає  їхня  дитина  і  чому  її  ще  потрібно  навчити. Так,  це   може  бути  складно, бо  існують  різні  форми  та    методи  роботи  з  дошкільнятами. Але  не  обов’язково  в  домашніх  умовах  дотримуватися  всього  цього.  Головне  - в  доступній  для  дитини  формі  пояснити  матеріал,  дати  змогу  закріпити  в  практичних  вправах (якщо  це  необхідно), бажано  використовувати  наочний  матеріал,  щоб  дитина  краще  змогла  зрозуміти  те,  що  їй  пояснюють.   На  практиці  в  садочках  використовують  дидактичний  матеріал,  роздатковий,  відео  та  аудіо записи. В  наш  час інформаційних  технологій  зробити  це  нескладно.  З  підручного  матеріалу  можна  виготовити   наочність (  матеріал  для  лічби, геометричні  фігури, цифри, літери  тощо).

Яку діяльність запропонувати дошкільнику  протягом  дня.

Ігрова

Гра завжди  зацікавлює  дитину.  Ігрова діяльність сприяє  розвитку в дитини навичок,   умінь, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим.  У  сюжетно-рольових іграх дитина   відтворює  та   моделює   прибирання, прання, одягання, прийому їжі, одягання й роздягання  на  прикладі  ляльки  чи  іншої  іграшки. 

Трудова

У  малят є бажання самостійно виконувати деякі трудові  доручення  — мити посуд, накривати на стіл, підмітати. Тому  дитині   слід давати посильні трудові доручення.

Художньо-продуктивна

 Малювання,  ліплення,  аплікація,  конструювання -  це  те,  що ,  напевно, подобається  робити  дитини  найбільше.  У  цих  видах художньо-продуктивної діяльності  малюк  має  змогу  втілити  свої  задуми  та реалізувати  творчі  здібності, незалежно  від  дорослого.

  Важливо ще  й  те,  що  батьки  повинні  контролювати    перебування  дитини  перед  комп’ютером  чи  планшетом.  Потрібно   організувати  перебування  на  свіжому  повітрі.

  Дитині   корисно  буде  послухати  казку,  оповідання,  вивчити  вірш,  переказати  прочитаний  твір.  Це  можна  зробити  за  допомогою  запитань,  малюнків. Цікава  форма  роботи – складання  казки,  можливо  її  героями  будуть  нереальні  фантастичні  створіння  і  нехай  дитина  дає  волю  своїм  фантазіям,  а  дорослий  занотовує  казку  і  складає  в  скарбничку ( можливо  це  не  останній  карантин  вашої  дитини  і  таких  творів  буде  ще  багато).

  Зараз  є   багато  цікавих  настільних  ігор,  які   розвивають  логічне  мислення, пам’ять,увагу – і  це  теж  буде  цікавим  заняттям  для  дітей.

  Ще  одним   цікавим  заняттям  для  дитини  буде  дослідницька  діяльність. Можна з  дитиною  провести  досліди,  ознайомитися  з властивостями   деяких  матеріалів.

  Можна  організувати  тематичні  домашні  вечірки  або  недільники (запросити двоє – троє  друзів), підготувати  сценарій, костюми, декорації, конкурси, призи.

Деякий  час можна приділити перегляду  мультфільмів та  розвиваючих і  пізнавальних відео на   YouTube  каналі.

       Не  ізолюйте  дитину  від суспільства. Підтримуйте  контакт з  друзями  та  близькими. Дитина    може  спілкуватися з друзями   та  близькими , яких ви не можете відвідати особисто, використовуйте  відеочати.

 

Перелік  дитячих  сайтів на  допомогу  батькам: 

https://sashkaua.ucoz.ua/ «Вірші», «Казки» та «Оповідання» ви маєте можливість
почитати вірші, казки та оповідання для дітей різних авторів.
http://posnayko.com.ua/ Журнал "Пізнайко": вірші, казки, творчість.
https://www.solnet.ee/ Розвиваючі, навчальні ігри для самих маленьких та ще багато
цікавого і для батьків.
http://edugames.rozumniki.ua/ навчальні програми для дошкільнят та дітей молодшого
шкільного віку з інтерактивними вправами, веселими анімованими персонажами,
яскравими сюжетами та звуковим супроводом
https://childdevelop.com.ua/ завдання на логічне мислення, підготовка руки до письма
тощо
http://detsky-mir.com/ завдання для дітей різного віку, аудио книги, підготовка до
школи, творчість
http://www.raskraska.com/ Раскраски для детей - бесплатно распечатать, скачать,
раскрасить онлайн

ЯК ГОВОРИТИ З ДИТИНОЮ ПРО COVID-19, НАВЧИТИ ЇЇ ВЕСЕЛО МИТИ РУКИ ТА ПРАВИЛЬНО ВІДПОЧИВАТИ — ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ ВІД МОН ТА ЮНІСЕФ УКРАЇНА

Шановні батьки! 

Ми разом з Вами зацікавлені в тому, щоб відвідування дитиною дитячого садка було комфортним і корисним. Тому просимо Вас дотримуватися наступних правил:

·        Запізнення – завжди стрес для дорослих і дітей. Будь ласка, приходьте вчасно!

·        Проводжайте дитину до групи та передавайте особисто в руки педагогам. Ідучи додому, обов’язково повідомте про це вихователя.

·        Якщо у Вашої дитини поганий настрій, обговоріть її стан з педагогом.

·        При вході, будь ласка, чистіть взуття, одягайте бахіли та зачиняйте за собою вхідні двері.

Крім того ми просимо Вас:

·        Прослідкуйте, щоб дитина завжди була чистою, охайно та по сезону одягненою.

·        Прослідкуйте, щоб у дитини були чисті та коротко підстрижені нігті.

·        Дайте дитині з собою носовичок.

·        У шафці дитини повинний бути завжди запасний одяг. 

·        Щоб запобігти втраті або обміну речей позначте білизну, одяг і взуття ваших дітей.

·        Прослідкуйте, щоб в кишенях дитини не було гострих, ріжучих предметів.

·        Не давайте дитині з собою жувальну гумку, солодощів тощо.

О 9.00 починаються заняття. Тому переконливо просимо Вас:

·        Якщо Ви прийшли, коли заняття розпочалося, допоможіть дитині роздягтися і тихо приєднатися до дітей.

·        Для занять фізкультурою та музичних занять дитині необхідні: футболка, шорти, шкарпетки, чешки в окремому мішку.

·        Пам’ятайте, іграшка дитини – іграшка для всіх. Вона може зламатися.

·        У нашому дитячому садку обов’язковими є всі батьківські збори та індивідуальні консультації. Якщо з об’єктивних причин Ви не зможете прийти, попередьте педагогів заздалегідь.

Шановні батьки!

·        За харчування дітей батьки сплачують квитанцію у тижневий строк з дня її отримання (не пізніше 15 числа поточного місяця на місяць вперед). Оплата є обов’язковою для усіх, крім визначених статутом пільгових категорій.

·        При виникненні у дитини симптомів отруєння (блювота, пронос) або симптомів ГРВІ (кашель, температура, нежить) звертатися на прийом до дільничного педіатра, в дитячий сад дитина не приймається.

·        Якщо Ваша дитина занедужала, просимо до 9.00 повідомити старшу медсестру за телефоном 6-40-77 або вихователя групи.

·        Після хвороби дитина приймається в дошкільний заклад при наявності медичної довідки. Якщо дитина не відвідувала заклад більше чотирьох тижнів необхідно додати зіскоб на ентеробіоз. Невідвідування без справки не більше двох днів.

А також:

·        Якщо Ви не змогли вирішити будь – яке питання з педагогами, Ви можете звернутися до вихователя-методиста, завідувача, старшої медсестри.

·        Конфліктні та суперечливі ситуації у нас прийнято вирішувати за відсутності дітей.

 

·        Впродовж року буде багато свят, розваг, виставок, які стануть незабутніми подіями в житті Вашої дитини, тож беріть в них активну участь.

что такое семья.docx
Microsoft Word Document 18.9 KB

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

 

ПРОСИМО ВИКОНУВАТИ ПРАВИЛА ВІДВІДУВАННЯ СВЯТ ТА РОЗВАГ В  НАШОМУ САДОЧКУ!

 

1.ПРИХОДИТИ НА СВЯТО В ГАРНОМУ НАСТРОЇ.

2.НЕ ЗАПІЗНЮВАТИСЯ!

3.ОДЯГ ДЛЯ ДИТИНИ ГОТУВАТИ ЗАВЧАСНО, ТА ПРИНОСИТИ ЙОГО ЗА 30-40 ЗВИЛИН ДО ПОЧАТКУ СВЯТА. ОДЯГ МАЄ БУТИ ДИТИНІ ЗА РОЗМІРОМ, ОХАЙНИЙ.

4.НА СВЯТО ПРИХОДИТЬ 1-2 ЧЛЕНИ СІМЇ. ДУЖЕ МАЛЕНЬКИХ ДІТЕЙ БАЖАНО НЕ ПРИНОСИТИ!

5.В МУЗИЧНУ ЗАЛУ СЛІД ЗАХОДИТИ В БАХІЛАХ АБО У ЗМІННОМУ ВЗУТТІ.

6.НА ПОЧАТКУ СВЯТА ВІДКЛЮЧИТИ МОБІЛЬНІ ТЕЛЕФОНИ., А НА ПРОТІЗІ СВЯТА НЕ РОЗМОВЛЯТИ Й НЕ ВІДВОЛІКАТИ ДІТЕЙ!

7.ПІСЛЯ СВЯТА ОБОВЯЗКОВО ПОХВАЛІТЬ ДИТИНУ!

 

 

УВАГА!

 

28 СІЧНЯ О 17.00 ГОДИНИ ВІДБУДУТЬСЯ ЗБОРИ ГОЛІВ БАТЬКІВСЬКОГО КОМІТЕТУ!

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1.ЗВІТ КОМІТЕТУ ЗА ПЕРІОД З ВЕРЕСНЯ ПО СІЧЕНЬ.

2.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПЛАНОМ РОБОТИ КОМІТЕТУ НА ДРУГЕ ПІВРІЧЧЯ 2014 РОКУ.

3.ПІДГОТОВКА ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ.

4.ПІДГОТОВКА ЗАКЛАДУ ДО РОБОТИ ВЛІТКУ ТА РЕМОНТНИХ РОБІТ.

 

 

ДЯКУЄМО ЗА СПІВПРАЦЮ!

 

 

Графік роботи:

заклад працює за 12-годинним робочим днем

Пн-Пт: з 7:00 до 19:00

 

Сб, Нд: вихідні

Наша адреса: 

68001, м. Чорноморськ

вул.Паркова 6-а,

Телефон: (04868) 4-68-75,

 

E-mail: dnz8perlinka@gmail.com

Note: Please fill out the fields marked with an asterisk.